مشخصات اپل واچ 5
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل واچ در سال ۲۰۱۵ شروع سختی داشت؛ سرعت پایین و عملکرد ضعیف باتری از مشکلات آن بودند. سپس اپل با عرضه مدل های جدید مشکلات و نقص های مدل های پیشین را برطرف کرد.

اپل واچ 5 جدیدترین سری از این گجت ها به شمار میرود و از یک ویژگی کلیدی برخوردار است؛ اپل واچ برای اولین بار از ویژگی نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) بهره میبرد.

سایر موارد تقریباً مشابه نسل قبل است؛ اپل واچ سری ۵ از لحاظ طراحی کاملاً شبیه سری ۴ است. همچنین هنوز هم مجبور هستید که هر شب آن را شارژ کنید. با این اوصاف آیا این گجت ارزش خرید دارد؟ در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی اپل واچ سری ۵ بپردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی اپل واچ 5

اپل واچ سری ۵ در مقایسه با سری ۴ از نظر بصری بدون تغییر است. برای افرادی مختلف، از نظر سایز ۴۴ میلی متر یا ۴۰ میلی متر ارائه می شود. به طرز شگفت انگیزی ارگونومیک است. جوری طراحی شده که روی مچ دست فیکس می‌شود و در صورت پوشیدن پیرهن حتی به لبه و دکمه آن گیر نمی‌کند.

 نمایشگر

نمایشگر جدید اپل واچ سری 5 همواره روشن خواهد بود و نور آن در زوایای مختلف کم و زیاد می شود، بدین ترتیب همیشه می توانید واچ فیس و زمان را مشاهده نمایید . در صورتی که مچ دستتان را بچرخانید، نمایشگر به بالاترین حد روشنایی خود می‌رسد.

نمایشگر LTPO OLED نسل جدید اپل واچ دارای 1000 نیت روشنایی می باشد.

سری پنجم اپل واچ همانند اپل واچ سری 4 در دو سایز 40 و 44 میلیمتر عرضه می گردد.

کارایی ساعت

اپل واچ 5 یک پردازنده جدید دارد که با نام S5 شناخته می‌شد. مدل بهینه‌شده‌ای از پردازنده‌ی S4 است که در اپل واچ سری 4 استفاده شده است. اما با اینکه اسم آن تغییر کرده است تغییرات چندانی در آن به چشم نمی‌آید. یعنی صرفا برخی قابلیت‌های آن ارتقا پیدا کرده‌اند. سرعت پردازش مثل سابق است.

این تغییرات خودشان را در چیزهای دیگری نشان می‌دهند. کنترلر مصرف باتری روی آن تعبیه شده است که بیشتر برای صفحه‌ی همیشه روشن آن کاربرد دارد و برخی تغییرات دیگر که باعث شده‌اند نرم‌افزارهای ورزشی و سلامتی باتری کمتری نسبت به سابق مصرف کنند. خبر خوب این است که اپل واچ 5 به سرعت بالاتری نیاز ندارد چون همه چیز کاملا روان کار می‌کند و مشکلی از بابت سرعت احساس نخواهید کرد. در سری 4 هم مشکلی از نظر سرعت پردازش وجود نداشت. ساده‌تر بگوییم: این ساعت به اندازه‌ی کافی سریع است.

Apple Watch 5 با سیستم عامل WatchOS 6 عرضه می‌شود. اولین تغییری که در این سیستم عامل خواهید دید کارایی آن در حالت اتصال بی‌سیم و سرعت لود شدن داده‌های برنامه‌هاست. سیستم عامل جدید ساعت هوشمند اپل نسبت به قبل بهینه شده است و به نظر می‌رسد اگر iPhone 11 را هم با آن کوپل کنید از سرعت بیشتر در حین اتصال برخوردار خواهید بود و برخی تنظیمات و قابلیت‌های جانبی دیگر را هم تجربه خواهید کرد.

به طور مثال یکی از تغییرات هیجان‌انگیز آیفون در مدل‌های 11 پرو یا 11 پرو مکس اضافه کردن یک آنتن بلوتوث جدید است. حالا وصل شدن ساعت و گوشی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. کمتر از دو ثانیه بعد از روشن کردن بلوتوث. مشکلات قطع و وصل هم دیگر وجود ندارد. احتمالا افرادی که سری 3 به پایین دارند با این مشکل هر از گاهی دست و پنجه نرم می‌کنند و اتصال ساعت و گوشی خودبخود قطع می‌شود. در سری 5 اپل واچ دیگر با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. البته اگر آیفون 11 یا نسخه‌های Pro و Pro Max‌ داشته باشید.

باتری و شارژدهی اپل واچ 5

در تست هایی که انجام دادیم، وقتی ساعت را حوالی ساعت 8 صبح از شارژر جدا کردیم تا ساعت 10 شب که آن را از دست باز کردیم حدود 40 درصد شارژ داشت. این برای روز های عادی ای بود که فعالیت ورزشی ای در کار نبود. بنابراین اگر اهل ورزش هستید باید انتظار داشته باشید که این عدد کمتر باشد، ولی با اینحال با یک یا دو ساعت ورزش هم انرژی کافی برای استفاده از دستگاه برای تمام روز موجود خواهد بود.
ولی عمر باتری این ساعت قطعا برای دو روز استفاده نیست. بنابراین اگر فراموش کنید که هنگام خواب از شارژر استفاده کنید، به احتمال زیادی در روز بعد یک ساعت خاموش در دست خواهید داشت.
شارژ دستگاه نیز با همان شارژر مغناطیسی کوچکی انجام میگیرد که برای اولین اپل واچ استفاده میشد. این دستگاه در سی دقیقه میتواند 44 درصد ساعت را شارژ کند و پر کردن باتری هم حدود 90 دقیقه زمان خواهد برد.

جمع بندی

یک ساعت حرفه‌ای با طراحی حرفه‌ای. اگر اپل واچ سری 4 دارید احتمالا برخی از این اپ‌ها و امکانات برای شما تکراری باشند و تغییرات کمتری نسبت به سری 4 دارد. اما اگر سری 3 و یا قدیمی‌تر دارید خرید ساعت هوشمند اپل واچ 5 دنیایی از امکانات و قابلیت‌های جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد و احساس می‌کنید همه‌چیز سریع‌تر، قوی‌تر و جذاب‌تر شده است.

اگر شما هم از این ساعت استفاده کرده‌اید نظرات مثبت و منفی‌تان را در کامنت‌ها بنویسید. اگر تجربه‌ی جالب‌توجهی داشته‌اید و یا باتری و ویژگی‌های مختلف آن را تست کرده‌اید اینجا بنویسید. خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم و بشنویم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.





:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 5 , خرید اپل واچ 5 , قیمت اپل واچ 5 , مشخصات اپل واچ 5 ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: